Tartalomkészítői válság, megjelent első kötet - ilyen volt 2021
2022. január 02. írta: É.Tóth Judit

Tartalomkészítői válság, megjelent első kötet - ilyen volt 2021

Amióta blogokat írok, minden év elején elkészítem a nagy évértékelő bejegyzést. Ezt a hagyományt azt hiszem, már 2013 óta tartom, bár a cikkek egy része sajnos már elveszett a digitális univerzumban. Idén ezt először teszem meg a Kulturgramon, bár talán a 2021-es évet eddig a legnehezebb összefoglalni.

2.png

Becsuktam az Egy elképzelt könyvet

 

Tavaly elég nagy kreatív válságban szenvedtem, legalábbis ami a blogolást és a tartalomkészítést illeti. A koronavírus nem volt túl jó hatással a kulturális életemre, így az ott megszokott kulturális tartalmak szépen lassan majdnem teljesen elfogytak. Kritikákat írni sem volt túl sok kedvem és sajnos időm sem, ezért szépen lassan elfogyott az a lendület, ami a videókészítéshez és az íráshoz kellett.

Ez szerintem egy teljesen természetes folyamat. Ha egy magazin szerkesztősége egyetlen személyből áll, a kreatív energia természetes módon bizonyos időközönként elfogy, és mindenkinek eltérő időre és ingerekre van szüksége ahhoz, hogy újratöltekezzen.

Ez számomra az év végén történt meg. Egy új életszakasz határán rengeteg dolgot át kellett gondolnom a tartalomkészítésről, és végül úgy döntöttem, a blogolást tiszta lappal kezdem újra. Megőrzöm az Egy elképzelt könyv szellemiségét, és a legnépszerűbb cikkeit, rovatait ide is áthozom, de az új blog lehetőséget ad a frissítésre és az új ötletek kidolgozására is.

Kiadtam az első önálló verseskötetem

 

Amilyen viszontagságos volt a tavalyi év a tartalomkészítést illetően, az írást illetően annál termékenyebb voltam. Összesen 4 kötetben szerepelt idén alkotásom, amelyből egy a saját verseskötetem. A Bőréhség címet adtam neki, ami 2021. június 8-án jelent meg, és a kiadása hatalmas élmény volt, rengeteg tapasztalatot szereztem közben. 

Vannak dolgok, amiket másképpen csinálnék már, mint a kiadás közben, de az, hogy a kiadás minden részfolyamatába betekintést nyerhettem, még közelebb hozta az irodalom világát hozzám, és új ötleteket is adott a jövőbeli terveimhez.

Idén ráadásul az Athenaeum Kiadó a Világot szétszerelni című antológiájában is helyet kapott egy versem, amit még mindig hatalmas megtiszteltetésnek érzek.

Jelenleg az első regényem teljes átírásán dolgozom, amit még 2009-ben írtam hatalmas lelkesedéssel, ám annál több hibával. 2022-ben terveim vannak vele, amelyek megvalósítása már elkezdődött, de azokról csak később beszélek részletesen.

2022 az újratervezés éve

 

Az évet nagy és súlyos döntések meghozatalával zártam, ami viszont elengedhetetlen volt ahhoz, hogy tovább fejlődhessek, és arra az útra lépjek, amin tényleg szeretnék végighaladni. Még rengeteg dolgot meg kell oldanom, ami valószínűleg rengeteg átszervezést igényel majd, de talán éppen ez kell ahhoz, hogy az álmaimból tervek, a terveimből pedig eredmények váljanak. 

A Kulturgram blogon igyekszem az Egy elképzelt könyv blogon megszokott közérthető stílusban megfogalmazni mindazt, amit a kulturális életben ki kell mondani, ismert és kevéssé ismert tehetséges szerzőket bemutatni, és újragondolni mindazt, amit a blogolásról eddig tudtam.

Tetszett a bejegyzés? Kövess Facebookon!

További tartalmakra vágysz?  Kövesd szerzői munkásságomat Facebookon, Instagramon és TikTok-on!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturgram.blog.hu/api/trackback/id/tr416801488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása